Danske Licens Spil betaler bøde fra SØIK

På trods af stor uenighed om sigtelserne og sagens eventuelle udfald har Danske Licens Spil valgt at betale en bøde fra SØIK i en sag om hvidvask fra 2015, så virksomheden nu kan kigge fremad.

Læs mere
()
()

DBU og Danske Spil indgår historisk partnerskab 

Efter mange års flirten har DBU og Danske Spil fundet hinanden i et historisk partnerskab fremtil og med EM i 2020. Samarbejdet betyder, at Danske Spil bliver en af DBU’s officielle partnere for Herre A-landsholdet og U21-landsholdet på lige fod med Hummel, Sportmaster og Carlsberg.

Hos DBU har et partnerskab med Danske Spil været et ønske i flere år, fortæller Katja Moesgaard, kommerciel direktør i DBU.

”Med Danske Spil får vi en partner, der om nogen har et fælles mål om at komme tættere på vores fans med loyalitetstiltag og endnubedre stemning,” siger hun.

Hos Danske Spil giver partnerskabet også rigtig god mening.

”Vi ser DBU som et rigtigt godt match for os, og vi harlænge haft et ønske om at komme tættere på det danske fodboldlandshold. Vore smission er at være ”danskernes foretrukne spilleselskab”, og den mission passer perfekt sammen med et partnerskab med DBU”, siger Niels Erik Folmann, adm.direktør i Danske Licens Spil.

Fokus på underholdning og fælleskab

Udover de traditionelle elementer, som altid indgår i et partnerskab af denne størrelse, vil samarbejdet have konstant fokus på at skabe indhold til fans og kunder på nogle helt nye måder. Og det følger de strategiske mål hos både Danske Spil og DBU.

”Fodbold er den mest populære sport i Danmark, og fodboldlandsholdet har en unik mulighed for at samle nationen om nationalsang, Dannebrog og fejring af vores danske fællesskab. Det er også udgangspunktet i vores kampagne #vierdanskerne og i det hele taget ser vi den moderne danskhed som en væsentlig ingrediens i vores partnerskaber med bl.a. hummel, Carlsberg, Select og nu Danske Spil. Vi glæder os til det nye samarbejde om at skabe endnu større opbakning til de danske fodboldlandshold og til fodbold i det hele taget”, siger Katja Moesgaard.

Hos Danske Spil ser marketingschef Søren Nielsen frem til at udnytte de mange muligheder for Oddset brandet, der ligger i et samarbejde med landsholdet.

”I Danske Spil har vi altid haft fokus på at skabe en underholdende ramme omkring vores produkter. Med indgåelse af partnerskab med DBU og det danske fodboldlandshold kan vi nu tage helt nye skridt i retning af at skabe underholdende indhold – både for fans af de danske landshold og for Oddset spillerne. På det parameter ser vi DBU som en helt oplagt partner foros, fordi der er så stor synergi mellem spil og fodbold,” fortæller SørenNielsen.

Aftalen løber fra 1. januar 2017 til og med EM-slutrunden i fodbold 2020, hvor Danmark som er vært for fire kampe.

Danske Spil leverer historisk højt samfundsmæssigt overskud i 2016

02.03.2017

Det samfundsmæssige overskud hos Danske Spil blev i 2016 på 2.762 mio. kr. Det er 103 mio. kr. mere end i 2015 og det højeste samfundsmæssige overskud nogensinde i koncernens historie.

På trods af den skærpede konkurrence på spillemarkedet i Danmark har Danske Spil formået at finde et solidt ståsted og levere gode spilleoplevelser til de mere end en million danskere, der hver uge lader sig underholde af et af virksomhedens mange spil. Det kan ses i årsregnskabet, og igen i år kan Danske Spil vise et særdeles solidt overskud.

Danske Spil koncernens resultat efter skat blev i regnskabsåret 2016 1.733 mio. kr., hvilket er 118 mio. kr. mere end i 2015 og årets BSI (bruttospilleindtægt = omsætning minus præmier) blev 4.900 mio. kr., hvilket er 199 mio. kr. mere end i samme periode sidste år.

- Danske Spil koncernen fremlægger regnskabet med glæde og stolthed. Vi afleverer et historisk stort overskud tilbage til samfundet, og dermed opfylder vi i den grad det formål, vi blev stiftet for i 1949. For andet år i træk viser Danske Lotteri Spil vækst – i 2016 med 4,9 pct. Dermed har de bevist, at kurven for alvor er knækket på lotterispillene, og det er lykkedes at genfinde danskernes lyst til at spille Eurojackpot og Onsdags Lotto. Det er vigtigt for os, da det er overskuddet fra Danske Lotteri Spil, der går til udlodningsmidlerne, og derved støtter op om Danmarks sports- og foreningsliv, siger administrerende direktør H. C. Madsen.

I den liberaliserede del af Danske Spil har årets mange internationale sportsbegivenheder vist sig i både spiludbuddet og omsætningen. Det har, sammen med store fornyelser og nye spil i kasinodelen af Danske Licens Spil, givet en vækst i BSI på 4 pct. på de liberaliserede spil.

-Med både OL og EM i fodbold har 2016 været et stort sportsår, og det forpligter, når ens forretning bl.a. lever af at tilbyde spil på sport. Danske Licens Spil tog den udfordring op, og EM blev derfor den slutrunde med flest forskellige sportspil i Danske Licens Spils historie, siger H. C. Madsen og fortsætter:

-Samtidig er Danske Licens Spils arbejde med kasinospil blevet stærkere og bedre, og det lykkedes at få hele 70 nye spil ud til vores kunder i løbet af 2016. Det er vigtigt, hvis vi gerne vil fastholde og tiltrække kunder, der har lyst til at spille sjove og underholdende kasinospil, at vi også tilbyder nye oplevelser, og det har vi virkelig gjort i 2016.

Danske Licens Spils indkøb af fantasispilfirmaet Swush.com i 2015 har desuden vist sig som en stor succes, og Swush.com har haft både BSI-rekord og deltagerrekord på deres spil i 2016. Mere end 200.000 spillere satte deres eget EM-fodboldhold i Swush.com-spillet Holdet.dk, som er det største antal spillere i virksomhedens historie.

CEGO, som Danske Spil købte 60 pct. af i 2014, har også haft vækst i 2016. Desuden har spiludviklerne i CEGO leveret flere af de nye spil, som Danske Licens Spil har implementeret på sine kasinosider. Så samspillet mellem CEGO og Danske Spil er blevet endnu stærkere i 2016.

Danske Spil er i 2016 stadig danskernes foretrukne spilleselskab, og den status vil virksomheden styrke i 2017 med nye it-systemer og platforme samt større fokus på den gode kundeoplevelse.

-En del af vores mål i 2020-strategien er at give markedets bedste kundeoplevelse. Det kræver, at vi hele tiden opruster på både it og brugeroplevelser, og det er vi klar til at gøre endnu bedre i 2017, siger H. C. Madsen.

Fakta om udlodningsmidlerne i 2016

Danske Lotteri Spils overskud steg fra 1.265 mio. kr. i 2015 til 1.351 mio. kr. i 2016. Men på grund af en ændring i årsregnskabsreglerne, skal Danske Spil i første omgang tilbagebeholde 209 mio. kr. af overskuddet.

Danske Spil ender med at aflevere hele overskuddet fra Danske Lotteri Spil på 1.351 mio.kr. til udlodningsmidlerne over tid. Finansministeriet giver her og nu de 209 mio. kr. til udlodningsmidlerne og Danske Spil overfører så de 209 mio. kr. fra Danske Lotteri Spils overskud til Finansministeriet over de kommende år.

Loven kræver, vi gør det på den måde, og det gode er, at det øgede overskud under alle omstændigheder kommer udlodningsmodtagerne til gode.

   

Artikel RUFUS

Vi vil ikke ramme sårbare grupper

Bedre adgang til Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere (ROFUS) og fælles fodslag i branchen vil hjælpe folk med spilafhængighed, mener Niels Erik Folmann fra Danske Spil.

Politiken beskriver i dagens avis, hvordan ludomaner og folk med spilafhængighed bliver kontaktet af spilfirmaerne, heriblandt Danske Spil, med breve eller mails der forsøger at få dem til at begynde at spille igen.  Det bekymrer Center for Ludomani, der mener, at en mail eller et brev med en bonus kan få mennesker med spilproblemer til at spille igen.

Hos Danske Spil forstår man udemærket bekymringen, og her har man som mål at undgå at ramme særligt sårbare grupper med markedsføring.

- Vi forsøger på alle måder at undgå at ramme mennesker med spilproblemer med vores markedsføring. Men det er sådan, at hvis man skriver sig op i ROFUS, så får vi det først at vide, det øjeblik vedkommende forsøger at spille igen. Vi ved altså ikke, at man måske er i behandling eller har taget en bevidst spilpause. For os ser det ud som om, at vedkommende er en af de mange hundrede tusinde danskere, der spiller flere steder - og lige nu spiller et andet sted, siger Niels Erik Folmann fra Danske Spil og fortsætter:

-I det øjeblik vi ved, at vedkommende er i ROFUS, så stopper vi al markedsføring til kunden. Det samme sker, hvis man registrerer hos os, at man ikke vil spille mere. Men så længe man er skrevet op i ROFUS og ikke forsøger at spille, så ved vi simpelthen ikke, at vedkommende er gået i behandling.    

En bedre adgang til ROFUS og oplysninger om registreringer i ROFUS fra Spillemyndigheden vil hjælpe meget på problemet, men som persondataloven er lige nu, får Danske Spil ikke de oplysninger fra Spillemyndigheden før en registreret forsøger at spille.

-Vi ved, at Spillemyndigheden er opmærksom på problemet, og vi vil rigtig gerne hjælpe den proces fremad, hvis vi kan, siger Niels Erik Folmann.

Ifølge Center for Ludomani er markedsføring med bonus et særligt stort problem for mennesker, der prøver at stoppe med at spille. Hos Danske Spil har man derfor valgt, at have markedets mindste bonusser, samtidig med man forsøger at screene sine spilleres adfærd for at finde ud af, om nogen er på vej ind i spilproblemer.

-Allerede i 2014 besluttede vi, at sætte vores bonusser ned. Vi ved, at noget af det der driver folk, det er høje bonusser, så derfor vil vi ikke have høje bonusser, siger Niels Erik Folmann og fortsætter:

-Det vil være helt fint med os, hvis bonusser blev afskaffet i morgen. Men det er nødt til at være for alle aktører på spillemarkedet. Ellers skubber du bare problemet rundt. Vi arbejder benhårdt på at være den mest ansvarlige aktør på det danske spillemarked, samtidig med, at vi forsøger at drive de andre i branchen samme vej som os.
()

Danske Licens Spil betaler bøde fra SØIK

26.04.2017

På trods af stor uenighed om sigtelserne og sagens eventuelle udfald har Danske Licens Spil valgt at betale en bøde fra SØIK i en sag om hvidvask fra 2015, så virksomheden nu kan kigge fremad.

Det er ikke en accept af anklagen, der får Danske Licens Spil til at betale en bøde på 1,2 mio. kr. fra SØIK i en sag om hvidvask, der blev rejst i 2015 af Spillemyndigheden. Det er et ønske om at kigge fremad og en anerkendelse af, at der er sket en række ændringer af fortolkningen af de eksisterende hvidvaskregler siden 2013, hvor sagen startede, forklarer Peter Gæmelke, bestyrelsesformand i Danske Spil.

- Vi arbejder benhårdt hver dag for at bekæmpe hvidvask, da vi ikke vil tolerere, at vores spil, der er til underholdning, misbruges til kriminalitet. Vi har blandt andet - som den eneste spiludbyder på markedet - i flere år haft en grænse for, hvor mange penge, du kan bruge kontant i butikkerne, uden vi ved, hvem du er. Derfor er vi selvfølgelig også virkelig ærgerlige over denne sag, siger Peter Gæmelke og fortsætter:

- Selvom Danske Licens Spil vælger at betale bøden fra SØIK, så mener vi forsat, at sagen er urimelig, da Spillemyndigheden tilbage i starten af 2013 ikke havde givet retningslinjer for fortolkning af loven. Men sidenhen er der kommet en konkret vejledning af, hvordan loven skal tolkes, og vi har i tæt dialog med myndighederne gennemkæmmet interne procedurer, og derfor synes vi, det er meningsløst at trække sagen i langdrag i en retssag over flere år.

Spillemyndigheden rejste sagen på baggrund af en svindelsag mod en ansat i forsikringsselskabet Tryg, der blev dømt for at snyde sin arbejdsgiver for et større millionbeløb. Penge som den dømte spillede op hos forskellige spilselskaber, deriblandt Danske Spil. 

I den gældende sag havde Danske Licens Spil fokus på den dømtes mulige spilafhængighed, og forsøgte at hjælpe vedkommende med mulig behandling.

Ved at betale bøden er sagen afsluttet og der er ikke længere et mellemliggende mellem Danske Licens Spil og Spillemyndigheden og SØIK.
()
()

Danske Spil A/S- Designmanual og logobank.

Her har du mulighed for at downloade Danske Spil A/S' forskellige logoer og vores designmanual. 

Logoerne er Danske Spil-koncernens registrerede varemærker. Logoerne må derfor kun bruges med respekt.

Der skal være pligtekster på bannere. Dvs. det skal fremgå tydeligt, hvem afsenderen er, da dette kræves af Spillemyndigheden.

Alle anvisninger ang. farver og fonte i designmanualen SKAL følges.

Logoer må kun benyttes til illustration af journalistiske artikler og lignende efter aftale.

Danske Spil A/S Forhandlere er velkomne til at benytte logo-materialet i kommerciel sammenhæng, hvor reklame for og salg af Danske Spil A/S produkter er formålet.

Design manualen er opdateret i september 2014.

PDFSE DANSKE SPILS DESIGNMANUAL

Danske Licens Spil
DOWNLOADDOWNLOADDOWNLOADDOWNLOADDOWNLOADDOWNLOADDOWNLOAD
Danske Lotteri Spil A/S
DOWNLOADDOWNLOAD
Download ikke tilgængelig
DOWNLOADDOWNLOADDOWNLOADDOWNLOAD

PDFDANSKE SPILS MASTER BRAND

()